LISAINFO
Komplektis on läbipaistvast plastikust:
risttahukas u. 6 x 6 x 3 cm
risttahukas u. 6 x 3 x 3 cm
koonus u. 6 x 6 cm
kolmnurkne prisma u. 6 x 3 x 3 cm
kolmnurkne prisma u. 6 x 6 x 6 cm
silinder u. 6 x 3 cm
silinder u. 6 x 3 cm
kuubik u. 6 x 6 x 6 cm
kuubik u. 3 x 3 x 3 cm
püramiid (kandiline alus) u. 6 x 6 x 6 cm
püramiid (kolmnurkne alus) u. 6 x 6 x 6 cm
kuusnurkne prisma u. 6 x 5 x 5 cm
kera u. 6 cm läbimõõt
poolkera umbes 6 cm x 3 cm
Õppetegevuse näidis:
Täiskasvanu võtab välja kolm väga erinevat keha (nt kuubik, koonus ja kera) ja asetab need enda ette lauale. Nüüd võtab ta esimese keha mõlemasse kätte ja haarab selle rõhutatult omaks, et osata tunnetada selle omadusi (Kas kehal on nurgad? Kas see on ümar?…). Ta võtab keha ja püüab välja selgitada selle liikumisomadused. Selleks libistab ta geomeetrilise keha käest lauale ja jälgib, kas keha suudab veereda (kera, muna), kallutada (kuubik, püramiid, prisma) või kallutada ja veereda (silinder, koonus). Pärast keha tagasi panemist kordab ta sama kahe teisega.
Nüüd antakse see lapse kätte, et ta saaks ise harjutust läbi viia.
Kui see sissejuhatuse osa on lõpetatud, algab kolmeastmeline õpetus.
1. etapp: see on…
Täiskasvanu osutab kordamööda kolmele kehale ja nimetab neid
(nt See on kuubik – See on koonus – See on kera).
2. etapp: palun andke mulle…
Täiskasvanu püüab välja selgitada, kas kehade nimed on sisestatud.
Palun ulata mulle kera – Palun pane koonus kuubiku peale – Palun näita mulle kuubikut …
3. etapp: mis see on?
Täiskasvanu osutab kordamööda kehadele ja palub lapsel neid nimetada.
2. ja 3. taseme kohta kehtib järgmine:
Kui laps ajab kehad pidevalt segadusse või jätab neile korduvalt nime andmata, peab ta alustama uuesti 1. tasemelt. Mõne lapse jaoks on kasulik teha harjutust ainult kahe või ühe kehaga.
Variatsioonid:
Tuvastage erinevaid kujundeid ja nimetage need õigesti nende tüüpiliste omaduste järgi
Kombineerige sama arvu servade, pindade jms kehad rühmadesse
Kujundite põhiomaduste meeldejätmine
Arvutage kujundi maht ja kontrollige seda
Hinnake kujundite mahtu
Kujundeid saab täita nt. vedelikuga, riisiga, liivaga jne
Kujundite tunnetamine ja tuvastamine pimesi
Täida kujund sama kujuga või värvuses miniatuursete esemetega.