LISAINFO
1 ruudustiku joontega sajalaud, puidust, u. 29 x 29 x 1,5 cm
100 numbriplaati 1 kuni 100. u. 2,5 x 2,5 cm
1 puidust kast numbrimärkide hoidmiseks, u. 24 x 8,5 x 3 cm
1 kontrollpilt, kartongist, u. 29 x 29 x 1 cm
Toote avapilt on illustratiivne, kontrollpilt on kartongist, mitte puidust!
Sajalaua õppetegevuse näidised:
Asetage kõik numbrid õiges järjekorras
Nimetage paarisarvud
Nimetage paaritud numbrid
Pange paika kõik numbrid, mis algavad 5-ga
Kõigi kümnendite nimetamine
Arvu kõigi kordajate nimetamine
Numbriplaadid sorteeritakse esmalt kümnelistesse rühmadesse.
See esimene numbriplaatide rühmadesse määramine (see kuulub 20ndatesse, see 50ndatesse jne) struktureerib plaatide segadust ja annab esimese ülevaate numbrivahemiku kuni 100 struktuurist.
Numbriplaadid on paigutatud virnadesse või hunnikutesse (st üksteise järel, 0-9 jne), selle kõrval on sajalaud.
Täiskasvanu asetab tahvlile üksteise järel numbrid 1 kuni 100, kusjuures 10 klotsi lebavad üksteise kõrval. Arv tuleb selgelt öelda iga plaadi kohta.
Kui kõik plaadid on tahvlil, saab neid võrrelda kontrollkaardiga.
Seejärel kogutakse uuesti märgid kokku ja on lapse kord.
Variatsioonid:
Alustuseks töötab laps ainult kontrollkaardi ja plaatidega. Igale numbrile asetatakse sobiv numbriplaat, alles seejärel lisatakse sajatahvel. Nüüd on numbrid sajatahvlil õiges järjekorras paigutatud. Selle toetamiseks kasutatakse kontrollkaarti.
Täiskasvanu paneb mõned numbrid sajalauale ja laps pusib iseseisvalt edasi.
Numbrid asetatakse kaussi või asetatakse lihtsalt ühele küljele ja paigutatakse seejärel õigesse kohta. See eeldab head orienteerumist tööalusel.
Paigaldatakse suvalised numbriplaadid, laps paneb paika vastavad naabernumbrid (nt 53 pannakse, laps lisab 52 ja 54). Seda eelkäija-järglase mängu saab mängida ka kümnete vahemikus.
Soovituslik Montessori õppevahend alates 5. eluaastast.